
Strandpaviljoen ‘Woest 17’ Beste van Nederland!
Algemeen 1.347 keer gelezenNIEUWVLIET – De ultieme erkenning, zo mag je het gerust omschrijven. Woest 17 in Nieuwvliet-Bad is tot Beste Strandpaviljoen van Zeeland 2024 én Nederland 2024 verkozen. Vorig jaar was het Zeeuws-Vlaamse paviljoen de Beste Nieuwkomer van ons land. Ruben Goethals en Marijn van den Hemel, uitbaters van Woest 17, zijn in hun nopjes met de prijzen.
Voor het jonge ondernemerspaar telt vooral de eer, al leveren de prijzen natuurlijk ook (landelijke) bekendheid op. De concurrentie is immers groot. De eer komt toe aan het hele team van Woest 17, vinden ze. Ruben: “We vieren de overwinning met een extra teamuitje.”
De wedstrijd ‘Beste Paviljoen van Nederland’ is een initiatief van belangenorganisatie Strand Nederland en Rijkswaterstaat met steun van Food Inspiration, Koninklijke Horeca Nederland, de Nederlandse Kustvereniging en Blauw Vlag/Green Key Nederland. Het juryrapport was lovend. De mystery guests, jury en gasten waren onder de indruk van de prachtige ligging, de mooie inrichting, afwisselende en originele menukaarten met veel lokale producten, kwaliteit van het eten, warme gastvrijheid en uitmuntende service van Woest 17.
Voor trouwe strandgangers zijn Marijn van den Hemel en Ruben Goethals bepaald geen onbekenden. Voor de opening van paviljoen Woest 17 (voorheen De Strandganger) runde het stel Strandhuys De Vrijbuyter en strandcafé De Groese Duintjes in Groede-Bad. Anderhalf jaar geleden kwam er een nieuwe uitdaging op hun pad. Marijn: “We werden benaderd door Paul en Wilma Michielsen van paviljoen De Strandganger in Nieuwvliet-Bad. Zij waren op zoek naar een overnemer. Die kans hebben we met beide handen gegrepen.” De inrichting werd aangepast aan hun smaak (’We houden veel van planten’). Het terras werd heringericht en uitgebreid, het telt nu 190 plaatsen. Binnen is er plaats voor 120 gasten. Een blikvanger in het restaurant is de hoge muurschildering in streetart stijl van de Oostburgse kunstenaar Rafaël Vanderhaegen.
Terugblikkend concluderen Marijn en Ruben dat ze begin 2023 een juiste beslissing hebben genomen. Ruben: “We hebben een fijn team dat ook op drukke momenten het hoofd koel weet te houden. Je voelt je hier altijd meer dan welkom.” Het zijn de details die het verschil maken, menen ze. Zo wijst een gastheer of -vrouw u een tafel aan. De kaart is met veel zorg samengesteld (het keukenteam staat onder leiding van chef-kok Conno van de Voorde). Marijn: “We kopen zoveel mogelijk lokaal in. Dat vinden we belangrijk.”















