De collega’s van Mondzorgcentrum Axel én vele trouwe patiënten wensen Han Verhelst een ontspannen, gezond en welverdiend pensioen toe.
De collega’s van Mondzorgcentrum Axel én vele trouwe patiënten wensen Han Verhelst een ontspannen, gezond en welverdiend pensioen toe.

Tandarts Han Verhelst neemt na 42 jaar afscheid en gaat van zijn pensioen genieten

Algemeen 1.779 keer gelezen

AXEL - Na een carrière van maar liefst 42 jaar in de tandheelkunde neemt tandarts Han Verhelst binnenkort afscheid van zijn vak. Zijn laatste werkdag is op 17 juli, een mijlpaal die gemengde gevoelens oproept: dankbaarheid voor een rijke loopbaan, en blijdschap om nu van een welverdiend pensioen te kunnen gaan genieten.

Han studeerde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en begon zijn carrière in een periode die tegenwoordig nauwelijks voor te stellen is: er was een overschot aan tandartsen. De eerste maanden na zijn afstuderen moest hij zelfs de WW in. Niet lang daarna vond hij zijn eerste werkplek in de schooltandarts bus in Zeeuws-Vlaanderen, waar hij kinderen op scholen behandelde – een waardevolle en leerzame start van zijn loopbaan.

Al snel besloot Han een eigen praktijk te starten in Zaamslag, waar hij uiteindelijk 25 jaar actief zou zijn. Na vijf jaar kreeg zijn werk daar een extra dimensie: hij ging deeltijds aan de slag bij de praktijk van Mieghem in Terneuzen, een combinatie die erg leerzaam maar ook leuk was en hij bijna tien jaar volhield. Daarna volgde nog eens tien jaar volledige toewijding aan zijn praktijk in Zaamslag, tot hij de overstap maakte naar zijn nieuwe praktijk aan de Zuidlandstraat in Terneuzen.

De laatste vijf jaar van zijn loopbaan bracht Han door bij Mondzorgcentrum Axel – een periode die hij zelf omschrijft als “de leukste tijd van mijn carrière.” In Axel vond hij niet alleen een professioneel goed georganiseerd centrum, maar vooral ook een hecht en warm team waarin hij zich direct thuis voelde. De samenwerking met collega’s, de persoonlijke benadering van patiënten en de moderne manier van werken maakten deze laatste jaren bijzonder waardevol. “Het was fijn om mijn loopbaan in zo’n positieve omgeving af te sluiten. Ik voelde me hier echt op mijn plek.”

Met een gerust hart draagt hij nu het stokje over aan drie kundige vrouwelijke collega’s: tandartsen Elif, Ana Sofia en Lize. “Zij zetten het werk voort met dezelfde passie en zorg. Ik laat mijn patiënten met een goed gevoel achter.”

Voor Han breekt nu een nieuwe fase aan, waarin genieten centraal staat. Geen behandelstoelen of boren meer, maar tijd voor rust, reizen, familie en hobby’s. 

Mondzorgcentrum Axel kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. Het team blijft groeien en verwelkomt op dit moment nieuwe patiënten. Meer informatie is te vinden op de website:
www.mondzorgcentrumaxel.nl.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant