De organisatie viert het 10 jarig jubileum met extraatjes voor de deelnemers. Na afloop is er voor iedereen gratis soep. Foto:
De organisatie viert het 10 jarig jubileum met extraatjes voor de deelnemers. Na afloop is er voor iedereen gratis soep. Foto: Manuel Eijsackers

10e Winterloop in Terhole

Sport 675 keer gelezen

TERHOLE - De Winterloop Terhole is zondag 26 januari toe aan een jubileumeditie. Dit sportieve festijn werd destijds gestart door de plaatselijke voetbalvereniging om de leden in de winterstop wat vertier te bieden.

Toen VV Terhole ter ziele ging heeft de plaatselijke Stichting Breed Actief Terhole het stokje overgenomen, en met succes. De Winterloop is inmiddels uitgegroeid tot een evenement met honderden deelnemers. 

Het spreekt voor zich dat dit het een en ander vergt van de organisatie. Veel inwoners dragen hun steentje bij, want men kan rekenen op ruim 60 vrijwilligers uit het dorp.

Ook dit keer is gekozen voor een gevarieerd programma, waarbij zowel hardlopers als wandelaars aan hun trekken komen. De wedstrijdlopers kunnen kiezen uit een parcours van 7,5, 11,5 en 16 kilometer. Voor de wandelaars ligt een route van 7,5 kilometer door de polders van Terhole klaar.

Zowel bij het vertrek als de aankomst zullen de sportievelingen worden begeleid door de plaatselijke fanfare. De organisatie viert het jubileum met extraatjes voor de deelnemers. Na afloop is er voor iedereen gratis soep, een gratis verloting en ontvangt men nog een leuke herinnering. Wethouder Gino Depauw geeft om 10.30 uur vanuit dorpshuis Brandershole het startschot.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant